Kontakta oss!

Du är hjärtligt välkommen att kontakta oss om du har frågor eller synpunkter – vi tar oss gärna tid för dig!

Daten
Meddelande
Dataskydd
Skicka
X
Ring ossKontakta oss
kvalitetsgaranti certifierad enligt ISO 17100
Häufig gestellte Fragen

Frågor och svar – Allmänt

Hur beräknas priset för en översättning?

Priset beräknas utifrån antalet ord i texten som ska översättas. Med andra ord får du veta vad översättningen kostar innan arbetet påbörjas. Du riskerar inga otrevliga överraskningar eller vaga prisuppgifter. Vi kan även ta fram paketerbjudanden åt dig.

Hur snabbt går det att översätta en text?

En av våra stora fördelar är snabbheten. Express är vår standard. Mindre uppdrag kan ofta levereras samma dag. Vi kan översätta cirka 1 500 ord per dag, inklusive korrekturläsning av texten.

Vad är skillnaden mellan översättning och lokalisering?

Man kan säga att översättningsprocessen handlar om att terminologiskt överföra en text från ett språk till ett annat. Varje text innehåller budskap, och när dessa budskap ska förmedlas på ett annat språk måste man ta hänsyn till det sammanhang som informationen är placerad i, och även till den kulturella bakgrunden. Begreppet lokalisering är nära förknippat med detta koncept. Det handlar om att anpassa en produkt eller en tjänst till de förhållanden och avtal som gäller i det land eller på den specifika plats där produkten/tjänsten ska användas. Under denna process måste både produktens/tjänstens unika egenskaper och det förmedlade budskapet förbli intakt.

Erbjuder ni också översättning av officiella dokument, till exempel betyg och vigselbevis?

Ja. Vi erbjuder självklart även auktoriserade översättningar av officiella dokument. Vi översätter officiella dokument till alla språk och för alla länder. När det gäller auktoriserade översättningar skiljer sig reglerna åt från land till land. Därför är det viktigt att du berättar i vilket land som översättningen ska användas.

Behandlar ni mina dokument konfidentiellt?

Alla underlag och texter som du förser oss med behandlas strikt konfidentiellt och i enlighet med etiska riktlinjer för översättningsbyråer. Om du önskar kan vi underteckna ett sekretessdokument.

Kan man även anlita er för små uppdrag?

Ja, naturligtvis! När det gäller mycket små uppdrag (under 150 ord) debiterar vi ett minimipris på mellan 25–50 euro, beroende på vilka språk och fackområden det gäller. Stamkunder debiteras dock inte minimipriset.

Vilka språk översätter ni till?

Vi översätter till alla levande (talade) språk + latin.

Vem kan anlitas som frilansöversättare hos Kitz Global?

Våra kunder är vana vid att vi levererar en kontinuerligt hög kvalitet. För att kvaliteten ska förbli på samma toppnivå ställer vi därför mycket höga krav på våra medarbetare. Vi anlitar principiellt bara professionella medarbetare som har översättaryrket som huvudsyssla. Vi är övertygade om att en översättare bara kan leverera kompetenta, högkvalitativa översättningar till ett enda språk, nämligen det egna modersmålet. Om du har minst fem års erfarenhet av översättningsarbete samt andra fackområden, och om du dessutom kan lämna två referenser gällande kvaliteten på dina översättningar är du välkommen att skicka ditt CV samt dina prisuppgifter till oss via e-post.

Häufig gestellte Fragen

Frågor och svar – Översättningsportal / myKitzGlobal

Varför ska jag välja Kitz Global som översättningspartner?

  • Kitz Global-kvalitetsgaranti, vi är certifierade enligt ISO 17100
  • Mer än 15 års erfarenhet
  • Högkvalificerade modersmålsöversättare
  • Vi håller våra deadlines
  • Garanterad sekretess och datasäkerhet
  • Service dygnet runt

Hur levererar ni översättningen?

Vi skickar ett e-postmeddelande till adressen som du har angivit. I meddelandet finns en länk som du använder för att ladda ner översättningen.

Är mina filer verkligen säkra hos er?

Alla våra medarbetare, från översättarna till projektledarna, är bundna av sekretessavtal. Dina uppgifter och filer lämnas aldrig ut, varken online eller fysiskt. Filerna som du laddar upp till vår översättningsportal raderas alltid från vår server efter 30 dagar. Vår översättningsportal är SSL-krypterad!

Vilka språk och språkkombinationer erbjuder ni?

I vår översättningsportal myKitzGlobal erbjuder vi 35 språk och 534 språkkombinationer. Här finns nästan alla europeiska språk samt arabiska, japanska, kinesiska, thai och koreanska. Om du behöver översättningar till andra språk kan du när som helst kontakta oss via e-post.

Hur gör jag om jag behöver en auktoriserad översättning?

Du kan välja ”Auktoriserad översättning” eller ”Auktoriserad översättning + original per post”. Om du väljer det sistnämnda kan du ladda ner filerna själv via en länk, och vi skickar dig dessutom pappersversionen med vanlig post. Kontakta oss i så fall och ange din postadress.

Vad är en standardöversättning?

Standardöversättningar är ”enkla” översättningar. Till denna kategori hör allt som inte kräver en auktoriserad översättning – med andra ord i princip allt som inte är officiella dokument. Du kan även ange fackområde när du beställer en standardöversättning.

Hur betalar jag?

Du kan betala med ditt kreditkort via PayPal. Du behöver inte registrera dig hos PayPal för denna typ av betalning. En fördel med att använda PayPal är att dina kreditkortsuppgifter inte lämnas ut till tredje part. Du kan även välja att betala direkt med ditt kreditkort.

Vad gör jag om översättningen är försenad?

Vi gör alltid vårt bästa för att leverera din översättning före deadline. Men om det trots allt skulle uppstå problem med att leverera i tid informerar vi dig i förväg, och då anger vi även preliminär leveranstid.

Vad gör jag om jag inte är nöjd med översättningen?

Alla översättningar från Kitz Global levereras med en omfattande kvalitetsgaranti. Om du trots detta inte är nöjd med översättningen så korrigerar vi den kostnadsfritt tills du är nöjd med resultatet. Snabbt, och utan problem! Vår målsättning är dock att du ska vara helt nöjd med översättningen från start. Strikta interna kvalitetskontroller garanterar en kontinuerlig toppkvalitet. Kitz Global är certifierad enligt ISO 17100.

Häufig gestellte Fragen

Du är alltid välkommen att kontakta oss om du har frågor eller synpunkter – vi tar oss gärna tid för dig! Kontakta oss via e-post, eller ring oss nu!

Följ oss på FacebookFölj oss på InstagramFölj oss på LinkedIn